Trading Cards. Games Collectibles. Gallery Prints. New Arrivals. My Wish. Upper Deck s NYA VS System 2PCG A-Force nu available. Vs System 2PCG är mer än bara ett huvud mot huvudet av två arméer Det är ett ständigt växande krig där en ledning eller fördel kan förändras med ett enda kort Detta är kärnan i varje Plot Twist och Vs System 2PCG A-Force ger några nya Plot Twists med den här ideen i åtanke. VS System 2PCG A-Force-funktioner Allt nytt spelbart innehåll baserat på Marvels A-Force, samma stil av spel som kärnuppsättning, 200 spelbara kort, strömlinjeformad speldesign, ny låg barriär för inträde för nya spelare ANMÄRKNING VS-systemet Marvel Battles Set för att spela. Välkommen till återfödelsen av Vs System Over för ett decennium sedan låter du det ursprungliga Vs-systemet simulera episka superhjälte strider Nu är spelet tillbaka och bättre än någonsin I den här rutan hittar du fyra lag The Avengers, X-Men, Galaxy Guardians och naturligtvis Super Villains You och dina vänner kan spela varje lag mot varje andra eller du kan mixa och matcha karaktärer för att skapa den ultimata crossover. VS System 2PCG The Defenders. The nya Marvel VS expansionen introducerar Defenders och The Underworld-teamen Karaktärerna i VS System 2PCG Försvararna kan ha olika versioner på varje lag Till exempel Daredevil och Dr Strange kan vara försvarare samt avengers Observera karaktärerna lagtillhörighet påverkar inte Powering Up Plot twists kan spelas ett valfritt antal gånger - följ bara den lämpliga texten När det gäller Skydd - din framåtriktade frontrad tecken skyddar dina uppåtriktade tecken på baksidan Vissa effekter säger att man sår en karaktär - som startar en sårräknare på karaktären. Detta stör inte en karaktär. Vad är Vs-systemet. Vs-systemet är ett kortspel där 2- 4 spelare bygger vardera ett däck av karaktärer, plottvridningar och platser och försöker slå ut sina motståndare. Varje Vs-systemuppsättning levereras med en fullspelad kortspel så att du får allt du behöver för att spela fullt spel direkt ur lådan Om du aldrig spelat det ursprungliga Vs-systemet, oroa dig inte. Du hämtar upp det snabbt. Och om du har spelat original Vs hittar du att vissa delar av spelet har blivit strömlinjeformade eller ändrade för att göra det är lättare att lära sig, snabbare att spela och roligare att strida. Varje spelare börjar med en huvudperson som Iron Man, Star Lord eller Thanos. Under spelet spelar du resurser och rekryterar Stödande tecken Du ska organisera din bildning mellan din front och bakre rader och du gör solo och lagattacker mot dina fiender för att stun och KO dem Du kommer att spela Plot Twists för att förbättra ditt lag eller skada din motståndare s Du kommer att använda dina platser för att aktivera ditt lag s Super Powers Din huvudperson kommer att tjäna upplevelsespoäng och nivå upp för att dominera slagfältet Slutligen kommer du att KO din motståndares huvudkaraktär eller de ska KO din. Du börjar spelet med en nivå 1 Huvudkaraktär Under spelet när det kommer upp dig byt den med sin levande l 2 Version. During din tur kan du rekrytera stödjande tecken i din framsida eller bakre rad. Basiska spelbegrepp. Deck Däcket måste innehålla exakt 60 kort, inte ditt huvudtecken. Du startar spelet med sju kort och ritar två kort varje tur Det finns ingen gräns för antalet kort du kan ha i handen på en gång. Om en effekt säger att du kasserar ett kort, betyder det från din hand. KO-stapel När ett kort får KO d eller kasseras går det in i din KO-högen som ligger bredvid ditt däck. KO-högen är vänd uppåt och varje spelare kan titta igenom den när som helst. Tre rader Varje spelare har tre rader fram, bak och resurs. När du rekryterar ett tecken kan det gå in i din Fram - eller bakre raden Tecken framför är din huvudlinje för attack De skyddar även tecken i dina bakre rader i din bakre raden är säkrare men de kan bara attackera om de har symbolen. Varje gång du placerar en plats eller ett ansikte nedåt kort från din hand till din resursrad Din resurser g Ive rekryterar du poäng som du kommer att använda för att spela dina stödande tecken. Runt uttömt Ett kort i spel är antingen redo upprätt eller utmattat på sin sida. Endast färdiga tecken kan attackera Kort in i spel redo. Stun När ett tecken besegras i strid blir det bedövad Vänd den nedåt, ta av den, ta bort alla 1 1 och -1 -1 räknare från den och sätt en sårräknare på den. Stunnade tecken kan inte attackeras och de förlorar sina krafter tills de återhämtar. Vissa effekter kan orsaka karaktär bli direkt bedövas utan att det är i strid. KO När ett tecken har så många sår som sin hälsa, är det KO d. Recover När ett tecken återhämtar, vänd det uppåt. Det håller fortfarande sitt Wounds. Dragonball Z Trading Card Singles. eBay bestämmer detta pris genom en maskinlärd modell av produktens försäljningspriser under de senaste 90 dagarna. eBay bestämmer trendingpriset genom en maskinlärd modell av produktens försäljningspriser under de senaste 90 dagarna. Ny hänvisar till en helt ny, oanvänd, unope Ned, oskadat objekt, och Used refererar till ett objekt som tidigare har använts. Top Rated Plus. Sellers med högsta köparen ratings. Returns, money back. Ships på en arbetsdag med tracking. Top Rated Plus. Sellers med högsta köparen betyg. Returnerar, pengar tillbaka. Fartyg på en arbetsdag med tracking. Search refinements. CCG Individual Cards. Card Villkor. Item Location. Delivery Options. Additional site navigation. This page last updated Mar-15 06 05 Antal bud och budbelopp kan var lite föråldrad Se varje lista för internationella fraktalternativ och kostnader. Välkommen till andra del av övre däck s Introduktion till Vs System 2PCG Idag ska vi titta på några av de saker som har förändrats i Vs System 2PCG från original Vs System TCG För att beskriva dessa förändringar och för att ge en viss inblick i design och utvecklingsprocessen frågade vi Vs System 2PCG leddesigner Danny Mandel att ge dig ett kort genomgång. Oavsett om du är en Vs-systemveteran som vill returnera t o spelet, någon som alltid ville komma in i Vs System men kände sig skrämmad eller utesluten, eller kanske till och med någon som aldrig hört talas om Vs System och vill veta mer om det, bör den här artikeln fungera som en anständig primer för hur Vs System 2PCG kommer att spela Kampen börjar snart, så gör dig redo Vs System 2PCG lanserar i sommar på Gen Con 2015. Det här är Danny Mandel, ledande speldesigner för omstart av Vs-systemet. Många människor har undrat vilka förändringar som gjorts på spelet, så här går. Här är en liten bakgrund på vem jag är och hur det här projektet kom till. Känn dig fri att hoppa framåt och ta sig till de bra sakerna. Vägen tillbaka 2003 var jag en av de fyra huvuddesignerna på den ursprungliga Vs System TCG tillsammans med Mike Hummel, Matt Hyra och Ed Fear Jag arbetade på Vs System i några år och fortsatte sedan med att arbeta på andra spel på Upper Deck, framför allt World of Warcraft TCG. Sedan gick jag in i videospel för en innan du startar en liten designstudio Super Awesome Games med Ben Cichoski en annan övre däck alum. When vår gamla vän Jason Brenner pinged oss för några år sedan om att arbeta tillsammans, vi hoppade på chansen Vår första match för övre däck var Legendary Encounters En Alien Däck Building Game som var baserad av Devin Low s utmärkta Legendary A MARVEL Deck Building Game. Efter det pratade Jason till oss om att ta tillbaka Vs System. We hade flera bra diskussioner om spelet med Jason Vi diskuterade speldesign samlingsförmåga organiserade spel och mer Vi pratade om vilka faktorer som ledde till de tidiga explosion och tillväxt av Vs System och som ledde till att det skulle bli slut. Vi diskuterade marknaden och hur världen av spel och speldesign är annorlunda år 2015 från vad det var 2004 då Marvel Origins släpptes. Massor av tanke gick in i denna omstart, men för idag kommer jag att fokusera på speldesign När vi diskuterade designen med Jason, fortsatte vi alla att komma tillbaka till en punkts tillgänglighet. Trots alla de ursprungliga Vs Systemets stora kvaliteter Det var ett relativt otillgängligt spel. Det hade massor av grundläggande regler att lära sig, som hur formationer fungerar, förlora genombrottstiden förlust, vända upp Plot Twists eller spela dem från handen, resurskostnader och tröskelkostnader, lagattacker och förstärkning, en gratis återhämtning etc. Det var också utmanande att spela spelet, än mindre spela bra eftersom det var så många saker att överväga särskilt bildningssteget, kontrollera dina ansiktsnedgångar om och om igen och gå ner på olika angreppsmöjligheter mentala flödesdiagram. Och eftersom spelet var utmanande, detta ledde ofta till långsammare varv och längre spel vilket innebar att det ens valde att spela ett obligatoriskt åtagande. Jag borde stanna här en stund och göra något klart När jag säger att det ursprungliga spelet var svårt menar jag inte att det var svårt för alla Men det var svårt för tillräckligt många spelare och för svårt för många potentiella spelare att det skadade spelets totala livslängd. Så målet för det nya Vs-systemet var att hitta sätt att göra spelet mer bjuda in så stor publik som möjligt, samtidigt som man behåller kärnmekaniken som gjorde original Vs System så bra i första hand. Vi började med att titta på spelet från alla vinklar och vi lade allt på bordet. Vi diskuterade vilka aspekter av spelmotorn var den mest ikoniska och som var den mest överflödiga vi såg på varje spelregel för att se vilka som bär sin vikt. Det är vår uppfattning att i speldesign, desto mindre reglerar det bättre både när det gäller tillgänglighet och elegans. Det här är särskilt sant i spel som Vs System där det finns så många regler på korten själva. Vi undersökte små problem som om det var värt att ha tröskelkostnader alls, stora problem som långsamma bildningssteg, strukturella problem som hur den branta karaktärskurvan förstorar vikten av att träffa dina droppar och subtila problem som att öka potentialen för drama eller meningsfulla beslut under de första omgångarna. I slutet tog vi väsentligen spelet apart from a nd sätta det ihop i ett mer strömlinjeformat, snabbare spelarpaket Det nya spelet har samma DNA som det gamla spelet, men som du kommer se, har många av dess system uppdaterats. Vad är det samma. Innan jag dyker in i ändringar, här är en snabb rundgång av vad som är ungefär lika. Varje spelare har en rad framåt och bakåt Row Rack Row brukade kallas Support Row. You ritar två kort per tur. Du kan spela vilket kort som helst Resurs, men vissa kort gör speciella saker i Resursraden. Du kan omordna dina karaktärer under din Formation Step. Characters direkt attackera varandra och bli bedövade och KO d. Many karaktärer har Flight och eller Range. There finns Team Attacks. Characters är Unik och det finns Power-Ups. Det finns plottvridningar men de fungerar lite annorlunda. Det finns platser men de arbetar mycket annorlunda. Vad är olika. Disclaimer 1 Det kan vara svårt att visualisera effekterna av några av dessa förändringar innan du ve hade en chans att faktiskt spela spelet. Disclaimer 2 För n ow Jag har bara tid att förklara ändringarna Om det finns intresse kan jag dyka in i resonemanget bakom varje förändring senare. Här är de stora skillnaderna mellan original Vs System och det nya Vs System 2PCG. Wounds istället för Endurance. Karaktererna har en ny stat som heter Hälsa När en karaktär blir bedövad, istället för att drabbas av bristande eller genombrott, blir det ett sår. Om det tar för många sår blir det KO d. Många tecken har bara 1 Hälsa så att de får KO d omedelbart när de bedöms. Det betyder att det är viktigt att skydda dem eller åtminstone se till att de gör mycket innan de tas ut. Huvudtecken. Varje spelare börjar med en huvudkaraktär i spel som fungerar precis som vanliga tecken som kallas stödande tecken, förutom när din huvudperson får KO du är ute av spelet De flesta huvudpersonerna har 5 eller 6 hälsa. Det finns mycket att säga om huvudtecken som hur lådan kommer med 16 olika, och att de gör en bra däckbyggnadskrok, speciellt för nya spelare , men en sak som jag verkligen vill täcka är att till skillnad från i de flesta spel där du har hjälte eller avatar, fungerar Vs System 2PCG din huvudperson precis som dina stödpersoner. Den har ATK och DEF, och vissa har Flight eller Range din främre eller bakre raden och du kan flytta den under din formationssteg. Det kan attackera, lagattack och strider i kamp, precis som vilken som helst annan karaktär. Det finns dock två stora skillnader 1 En handfull effekter hänvisar till huvudtecken specifikt 2 Varje huvud Karaktären har en nivå 1 och en nivå 2-version Du börjar med Nivå 1-versionen och under spelet kan du göra spelningar för att tjäna XP och jämföra den, vilket gör det mer kraftfullt och låser upp en ny Super Power Varje huvudtecken upp i ett annat sätt Captain America gillar Team Attacks, Thanos vill ha KO-figurer, Loki gillar Plot Twists etc, så under spelet förutom att försöka shore upp ditt bräde närvaro eller få sår på din motståndares huvudkaraktär, har du den a. d ett avgörande mål att utjämna din huvudperson medan du försöker hindra din motståndare från att göra samma. Fullständig återställning. Under återställningsfasen kommer alla dina bedövade tecken, inklusive din huvudtecken, att återställa. Simplerrader och snabbare formationer. I det ursprungliga Vs-systemet, du skulle placera några tecken i din främre rad och några i din bakre rad och bestämma vem som skyddade vem i Vs System 2PCG är allt som spelar roll är vem som är i framsidan och vem är i ryggen om det finns någon som står inför Fronten är alla tecken på baksidan skyddade. Denna förändring påverkar många saker om spelningen, men de stora är det dramatiskt snabbare upp formationssteget, vilket gör Back Row-tecken lättare att skydda det ökar värdet på svängda och flyga karaktärer karaktärsfiender får bara slå tillbaka om de också har intervall och flygande tecken kan attackera bakrutan. Det finns också mer subtila konsekvenser som att öka vikten av lagattacker, men y du kommer att hitta allt det där när du spelar. Individuellt vänder och New Timing System. In Vs System 2PCG tar varje spelare sin egen tur. Det finns flera anledningar som vi slutade flytta bort från den delade tur för många och för invecklade att dyka in i dem nu, men en enkel anledning är att individen försvinner spelet ett ton. Sekvensen är nu. Dragfas Rita två kort. Återställningsfasen Återställ och redo alla dina karaktärer. Byggfas Spela en resurs, rekrytera tecken, Omforma din formation. Huvudfas Starta ett antal kämpar, en i taget. Efter din tur kan din motståndare bara spela Plot Twists eller använda befogenheter under Combat. Denna förändring ökar också spelhastigheten. Varje plot Twist och Super Power-tillstånd under vilka Fas den kan användas, eller om du kan använda den under Combat. Revamped Resource System och Super Powers. You kan fortfarande spela vilket kort som helst med en sida nedåt som en resurs, men det sätt som Plot Twists and Locations fungerar är annorlunda. Plot Twists spelas nu bara från din hand Locat ioner går in i spel upp och istället för att ha egna krafter, spenderas de vända nedåt för att aktivera Super Powers som är kraftfulla effekter som finns på huvudtecken och några stödande tecken. Dessa är alla de viktigaste mekanikerna i det nya Vs-systemet. Det finns mindre detaljer som exakt hur huvudtecken nivåer upp och vad mulliganregeln är och det finns några saker du kommer att känna sig hellre än att se som hur den plattare karaktärsstatkurvan tar trycket av att alltid slå din droppe på kurvan och hur du faktiskt kan spela en plot Twist på tur 1 för att slå en strid på ditt sätt Men jag föreställer mig att det blir lättare att förstå allt när du har korten i dina händer. Innan jag går ska jag säga en sak igen, jag inser att några av er kanske känner det det nya spelet helt enkelt är inte Vs System längre kan jag verkligen inte argumentera med någon s mening Allt jag kan säga är att vi gjorde de saker vi älskade om original Vs System och försökte göra dem ännu bättre. obably bör ha märkt spelet igen, eftersom det skulle ha blivit bättre mottaget som ett nytt spel med Vs System-teman Jag ska gissa att hatarna och venomspritarna kommer att slå din lansering i marken jag ska vänta att klara avgörande dom tills jag får chansen att se faktiska kort och spela Personligt hoppas jag gillar att spela 2PCG Och jag hoppas jag kan hitta någon villig att spela det nya spelet Men jag tror att du kommer att förlora ett betydande antal av arv spelare som också är din gratisannonsering, för att helt enkelt det här inte är Vs System. Så bara platser kan användas i resursraden Allt annat är dödt Det är som manna Jag spelar inte Magic, så jag är inte säker. Det låter som det är fortfarande utmattande men ingen uthållighet förlust, därför ingen användning för förstärkning. När du förlorar när din huvudperson är KO dA varierad karaktär kan inte bli bedövas tillbaka om inte det s attackerar en annan varierad karaktär. Weird Men flygande tecken kan bli bedövas tillbaka av något. Ett annat kort kan användas d i resursraden, inte bara platser. Du förlorar när huvudpersonen är KO d, så du måste strategisera hur du får din huvudkaraktär in i åtgärden utan att exponera det för mycket eller för ofta. Komplexiteten finns fortfarande kvar, men de har flyttats till kampfasen där de mer lämpligt hör hemma till en superhjälte game. Flying karaktärer är fortfarande melee karaktärer, de kan bara flyga över Front Row för att attackera Back Row Och i melee kamp kan du alltid slå tillbaka för att det är så melee-kamp fungerar i allmänhet. Inte ha spelat mycket av orignal Vs System men jag visste hur jag spelar, dessa förändringar verkar vara för det mesta som gör det mycket bättre övergripande Samtidiga varv var ett problem och förlorade flera tecken per tur var ett problem, INTE HITTNING DIN KURV var ett problem Så överlag, jag applåderar dig. Helt kommer ni att prata om OP snart som en TO, det är viktigt. Som en systemveteran hittar jag dessa nya regler spännande och innovativ jag försökte ge t några av mina yngre frienda in i jämförelse med förra året och medan de spelade det okej, var de något. Avskedad av det besvärliga lärandet förenklar mycket, särskilt Hälsosystemet, vilket var något jag skulle infoga som en anpassad regel i alla fall. är väldigt intressanta saker Jag tycker att konceptet att ha huvudpersonlighet i motsats till uthållighet skapar en luft i däckbyggnad och spel runt sagda huvudperson och nivåuppgångar är något som jag skulle vilja höra mer om. Du nämnde inte utrustning Is det som fortfarande är en faktor med Thanos och Captain America i mixen, skulle jag anta en handske och eller sköld kan vara i ordning, kanske när de nivåer. Eliminerar initiativ och de delade varv är förmodligen den största förändringen jag ser här. kom ihåg att spelaren med initiativet skulle ställa sin formation innan motståndaren skulle börja sin egen byggnad, vilket ger motståndaren en fördel att se initiativspelarens bildande före attacken och e ach turn skulle sluta i återhämtning så att båda spelarna var redo på nästa tur Nu verkar det att det skulle spela mer som de traditionella resurserna där det som är i spel är vad du har till återhämtningsfasen som nu inträffar i början av din tur, inte slutet på den delade svängen Även om det kan vara den bästa justeringen för veteranspelare, borde de och de nya människorna inte ha problem att anpassa sig till traditionell svängningssekvens. Det verkar som att det här kommer att vara exklusivt för att undra karaktärer just nu. Finns det några planer på att välja andra franchises med 2PCG: s hoppfulla framgång och kommer det att finnas kontanter turneringar hos Gen Con. Vi hoppas att det går bra. Jag hoppas det går bra. Det finns en 10K hos Gen Con och vi har definitivt planer på att ta med vår andra licenser till Vs System 2PCG. Jag tror att problemet med VS var den kommersiella sträegyen och pro kretsen, inte spelmekaniken Nu ändrar du spelet och håller 10k och pro s. Sorry, men jag får inte det. anledning behi När upprättandet av bildningsinitiativet var att personen som attackerade först hade en bit av en fördel så att personen i försvaret utan initiativ kunde bilda sig på grundval av attackerbildningen. De personer utan initiativ hade fortfarande en fördel trots att de attackerade sist, bildad sist osv. Det var balanserat, till skillnad från växlande fulla varv som i MTG där personen som går först förlorar bara ett kortdrag och kan inte attackera om inte särskilda regler tillåter det. Hur gjorde ni dessa förändringar i spelet och tänkte de var bra SMH. Here är en röst för att få mer förklaring bakom de enskilda förändringarna Jag är säker på att Jeff har sett mycket fler sådana önskemål över på Vs System Collective Facebook-gruppen. Jag var inte under några illusioner att en VS-omstart skulle vara exakt det samma spel men dessa uppdateringar är mindre en förändring av det gamla spelet och mer en ny skapelse som lånar aspekter från det ursprungliga VS-systemet För mig som inte är världens ände och jag är verkligen villig att prova thi s spel ut och ta chansen att belysa 50 i brand om jag inte gillar det men jag tror att det här är en återstart på den här punkten är lite av en sträcka, särskilt när målinlägget inte var just flyttat, dvs spelare börjar nu med 60 uthållighet istället för 50 men snarare var de helt förändrade. I det minsta om jag skulle vilja förstå varför det var bestämt, borde det inte vara närmare original VS, jag får de allmänna önskningar som anges i detta inlägg och de fallgropar som ursprungligen ledde till spelutsläpp men det är trevligt att se ännu djupare på vad som orsakade specifika förändringar och vad exakt det önskade resultatet av sådana individer ändras är. Jag var under intrycket att detta skulle bli en omstart, inte ett helt nytt spel. Komplexiteten och strategin krävs för att spela detta spel bra, varför jag spelade den för nästan 10 år sedan Och nu är det bara så annorlunda. Två stora frågor som inte är besvarade här. 1 Spelar spelet fortfarande tröskeln som kostnadsmekaniker, eller kommer Plot Twists nu r equire resurser att spela.2 Ska tecknen fortfarande använda samma värdetillväxt system 5 5 för 3, 7 7 för 4, 9 9 för 5, 12 12 för 6 som det gamla spelet. Jag måste säga att regeln ändras på ytan verkar som ett bra beslut VS kände sig ofta som en mattexamen, inte ett spel. Jag antar att den sista frågan skulle vara hur många handledare återkommer kort kommer att vara i huvudspelet När däck blev alla handledare, återkommande och degenererade kombinationer, det är när du förlorat mig som spelare. Så behöver vi naturligtvis fortfarande mer information, men det är säkert att säga att detta inte är VS Men det är intressant Jag tror att jag kommer att njuta av att spela detta nya superhjälte spel. Så jag aldrig spelat VS, men jag har varit en del av andra TCGs som Magic från början Jag älskar att spela men jag är också en samlare min fråga är. Är det något om det här spelet för att skrapa uppsamlarens handlare kliar. Folk klagar över priset på Magic-kort , men jag kan garantera efter 20 års erfarenhet om Magic-kort upphörde att ha samlighetsvärde eller penningvärde, spelet skulle ha massiva drop off. So allt i det nya VS-systemet för oss gamla skolsamlare och handlare Låt mig veta tack.
No comments:
Post a Comment